Πώς να εμφανίζεται το site μου στο Google;

Έχεις ετοιμάσει το site της επιχείρησής σου και ανυπομονείς για τους πρώτους επισκέπτες και πιθανούς μελλοντικούς πελάτες σου;
Για να συμβεί αυτό, πρέπει να εμφανίζεται η σελίδα σου πρώτη στο Google. Πώς όμως μπορείς να πετύχεις κάτι τέτοιο;
Μην ανησυχείς καθόλου! Θα δούμε μαζί αναλυτικά τις στρατηγικές ψηφιακού marketing που υπάρχουν για να έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Ας ξεκινήσουμε όμως από τα βασικά!
Γιατί δεν εμφανίζεται το site μου στο Google;
Ένα site που δεν εμφανίζεται στο Google χάνει επισκέπτες, πελάτες και, τελικά, έσοδα.
Το Google, με βάση τα ερωτήματα και τις αναζητήσεις των χρηστών, ελέγχει και κατατάσσει τις ιστοσελίδες ανάλογα με το ποιες είναι πιο χρήσιμες. Ακόμη και αν έχεις κάνει την καλύτερη δυνατή δουλεία στο design και τη λειτουργία της σελίδας σου, υπάρχει περίπτωση να μην έχεις τα αποτελέσματα που περιμένεις.
Διάβασε επίσης: Προώθηση Ιστοσελίδων: Πώς να αυξήσω την επισκεψιμότητα του site;
Μερικά από τα προβλήματα που εμποδίζουν τη σελίδα σου να καταταγεί ψηλά στο Google είναι:
- Τα προβλήματα ευρετηρίασης (το Google δεν «διαβάζει» το site και τα URLs)
- Ο υψηλός ανταγωνισμός
- Το φτωχό web design/ UX
- Η ποιότητα και ποσότητα περιεχομένου
- Ο αριθμός και η ποιότητα συνδέσμων (internal/ external links)
- Η έλλειψη mobile optimization στη σελίδα
- Η αργή φόρτωση του site
Επιπλέον, το Google επιβάλλει αλγοριθμικές ή χειροκίνητες ποινές (penalties) εάν έχουν παραβιαστεί οι κανόνες που έχει εφαρμόσει για το περιεχόμενο ή τη δημιουργία συνδέσμων. Αυτοί οι κανονισμοί και οι οδηγίες αλλάζουν συχνά, οπότε θα πρέπει να ενημερώνεσαι τακτικά για τις αλλαγές που γίνονται ώστε να αποφύγεις τυχόν προβλήματα.
Αφού κατανοήσεις γιατί δεν εμφανίζεται το site σου στο Google, πρέπει να ακολουθήσεις τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου για να αλλάξεις την κατάσταση. Η online παρουσία μιας επιχείρησης στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης είναι βασικό κομμάτι της επιτυχίας της!
Αυτό το ήξερες; Πρόσφατη έρευνα της Backlinko σε 4 εκατομμύρια αναζητήσεις, έδειξε ότι μόνο το 0.63% των χρηστών κάνουν κλικ στη δεύτερη σελίδα του Google!
Πώς να βγαίνει η σελίδα μου πρώτη στα αποτελέσματα του Google;
Αφού είδαμε πού μπορεί να οφείλεται το πρόβλημα, ήρθε η ώρα να δούμε και τη λύση!
Το SEO (Search Engine Optimization), ή αλλιώς η βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης, είναι απαραίτητο αν θέλεις να δεις το site σου στα πρώτα οργανικά αποτελέσματα του Google (SERPs).
Οι πρακτικές SEO μπορούν να εφαρμοστούν είτε έχεις μια μεγάλη είτε μια μικρή επιχείρηση και να είναι εξίσου αποτελεσματικές. Με τη σωστή εφαρμογή SEO πρακτικών, θα καταφέρεις να ξεχωρίσεις στον κόσμο του digital marketing (ψηφιακό marketing) και να δεις την επισκεψιμότητα της σελίδας σου να αυξάνεται μέρα με τη μέρα.
Μάθε περισσότερα εδώ: Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);
Πάμε να δούμε πιο συγκεκριμένα ποια είναι η στρατηγική SEO για να βγαίνεις πρώτος στο Google.
-
Έρευνα ανταγωνισμού
Όποιο και αν είναι το προϊόν ή οι υπηρεσίες που προσφέρεις, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, ειδικά από τότε που μπήκε στη ζωή μας το digital marketing.
Η έρευνα ανταγωνισμού καλό είναι να επικεντρώνεται σε επιχειρήσεις κι επαγγελματίες που εμφανίζονται ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Σε αυτή την περίπτωση ψάχνουμε τους ανταγωνιστές σου στο SEO, όχι όποιους θεωρείς εσύ ανταγωνιστές σου – μπορεί να είναι οι ίδιοι, μπορεί και να διαφέρουν!
Τι προσφέρουν αυτοί, λοιπόν, και πώς προωθούν τα προϊόντα τους; Ποιες τεχνικές μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βελτιωθείς και τι διαφορετικό μπορείς να κάνεις για να ξεχωρίσεις;
Εδώ να σημειωθεί ότι είναι πολύ πιθανό οι ανταγωνιστές σου να συνεργάζονται με μια SEO εταιρία όπως είναι και η 3ds. Με αυτόν τον τρόπο, αφήνουν την προώθηση της σελίδας τους στους ειδικούς και μπορούν να επικεντρωθούν στα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους.
Αν νιώθεις ότι χρειάζεσαι κι εσύ την βοήθεια των ειδικών, μην διστάσεις, επικοινώνησε μαζί μας και δες το site σου να ανεβαίνει στην κορυφή της κατάταξης.
-
Έρευνα για λέξεις-κλειδιά (Keywords)
Οι λέξεις-κλειδιά πηγάζουν από τους δημοφιλέστερους όρους αναζήτησης που υπάρχουν στο διαδίκτυο και από τον τρόπο που ψάχνουν πληροφορίες οι χρήστες στις μηχανές αναζήτησης.
Σύμφωνα με το τι προσφέρεις, υπάρχουν οι αντίστοιχες αναζητήσεις από του χρήστες στο διαδίκτυο. Με βάση αυτές τις αναζητήσεις προκύπτουν και τα keywords που θα προστεθούν στο περιεχόμενο του site σου.
Επίσης, αυτές είναι και οι λέξεις-κλειδιά που θα ενσωματωθούν και στα απαραίτητα HTML tags (meta title / meta description) που δίνει το Google
-
Ποιότητα & ποσότητα περιεχομένου
Το περιεχόμενο του site σου θα πρέπει να βασίζεται σε μια αρχή: να απευθύνεται σε ανθρώπους και όχι σε μηχανές αναζήτησης. Έτσι, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα keywords που έχεις βρει και τεχνητή νοημοσύνη (AI) για το περιεχόμενο του ιστότοπού σου, αλλά δεν πρέπει να το παρακάνεις γιατί δεν θα έχεις ένα φυσικό αποτέλεσμα.
Για να εμφανίζεται το site σου στο Google, βεβαιώσου ότι το περιεχόμενο σου είναι ενημερωτικό, παρέχει πληροφορίες με βάση το αντικείμενο που ασχολείσαι και είναι χρήσιμο για τον αναγνώστη.
Η ποσότητα του περιεχομένου σου εξαρτάται από το τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις. Θα χρειαστείς αρκετά άρθρα για να καλύψεις τις πληροφορίες σχετικά με τις υπηρεσίες και τα προϊόντα που προσφέρεις, ωστόσο, είναι καλό να μην υπάρχει μεγάλος όγκος, γιατί το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μπερδέψεις τις μηχανές αναζήτησης αλλά και τους πελάτες σου.
Δες ποιο περιεχόμενο θέλεις να κρατήσεις και να προωθήσεις και αφαίρεσε οποιαδήποτε άλλη πληροφορία. Η διαδικασία αυτή είναι γνωστή ως content pruning («κλάδεμα» περιεχομένου) και είναι πολύ σημαντική αν θες να ανεβάσεις την επισκεψιμότητα της σελίδας σου.
Διάβασε κι αυτό: Content Marketing: Τι είναι & πως λειτουργεί
-
Ποιότητα & ποσότητα συνδέσμων (links)
Η χρήση συνδέσμων που οδηγούν στο site σου είναι απαραίτητη για να βγαίνεις πρώτος στο Google και θεωρείται… ψήφος εμπιστοσύνης από τη μηχανή αναζήτησης.
Η χρήση εσωτερικών συνδέσμων (internal links) βοηθά στη σύνδεση URLs που βρίσκονται στο ίδιο domain. Πρόκειται ουσιαστικά για links που οδηγούν από μία σελίδα του site σου σε μια άλλη σελίδα μέσα στο ίδιο site.
Αντίθετα, οι εξωτερικοί σύνδεσμοι (external links) αφορούν διαφορετικά domains. Με ποιοτικό περιεχόμενο στο άρθρο σου θα καταφέρεις να πείσεις άλλα site να το χρησιμοποιήσουν ως πηγή για τις δικές τους ιστοσελίδες.
Με τα απαραίτητα backlinks θα καταφέρεις να ανεβάσεις την επισκεψιμότητα της σελίδας σου και να κατοχυρώσεις υψηλές θέσεις προβολής στο Google. Όσο πιο πολλά links από σελίδες με υψηλό authority πάρεις, τόσο πιο ψηλά θα βγεις στα αποτελέσματα και θα αυξήσεις τα κλικ στη σελίδα σου.
-
Google my business
Ένας πολύ σημαντικός και σχετικά εύκολος τρόπος για να εμφανίζεται το site σου στο Google είναι να δημιουργήσεις προφίλ στο Google My Business ώστε να προσφέρεις στους πελάτες σου όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για να σε γνωρίσουν και να σε εμπιστευθούν.
Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την τοποθεσία σου, πρόσθεσε την επιχείρησή σου σε τοπικούς καταλόγους και ζήτησε από τους πελάτες σου κριτικές για να εξασφαλίσεις μεγαλύτερη προβολή. Επίσης, καταχώρησε όλες τις σημαντικές πληροφορίες της επιχείρησής σου όπως ωράρια λειτουργίας, φωτογραφίες και στοιχεία επικοινωνίας.
Με αυτόν τον τρόπο, το site σου θα εμφανίζεται στα τοπικά αποτελέσματα και στους χάρτες του Google.
Μάθε περισσότερα: Πώς να φαίνεται η επιχείρησή μου στο Google Maps;
-
User Experience (UX)
Η εμπειρία χρήστη (UX) είναι σημαντική για την κατάταξη της σελίδας σου. Ένα site με εύκολη χρήση, ξεκάθαρη πλοήγηση και γρήγορη φόρτωση είναι πιθανό να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις του Google.
Επιπλέον, είναι σημαντικό να έχεις κάνει βελτιστοποίηση του ιστότοπου σου για κινητά, ώστε να εξασφαλίζεις γρήγορη και εύκολη πρόσβαση σε χρήστες που επισκέπτονται τη σελίδα σου από κινητό ή τάμπλετ.
Τέλος, μην ξεχνάς για ποιον λόγο κάνει ο πελάτης την αναζήτησή του. Το λεγόμενο “search intent”, δηλαδή το «γιατί» πίσω από κάθε αναζήτηση, θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις το σωστό περιεχόμενο και να βγει η σελίδα σου πρώτη στο Google.
Παράδειγμα: Στην αναζήτηση «SEO Θεσσαλονίκη», ο χρήστης ψάχνει για μια συγκεκριμένη υπηρεσία στην περιοχή του. Η επιχείρηση χρειάζεται μια landing page που να αναλύει τις υπηρεσίες της, ώστε να δώσει στον χρήστη όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται για να την επιλέξει, δηλαδή να αγοράσει.
Αντιθέτως, στην αναζήτηση «τι είναι SEO», ο χρήστης θέλει να ενημερωθεί και να εκπαιδευτεί. Ένα άρθρο με παραδείγματα, εικόνες, infographics και χρήσιμες πληροφορίες έχει πολλές περισσότερες πιθανότητες να βγει πρώτο στη Google.
Τελικά, πώς μπορώ να βγαίνω πρώτος στο Google;
Όπως καταλαβαίνεις, επειδή πρόκειται για διαδικασίες, υπηρεσίες και εργαλεία που απαιτούν γνώσεις και δεξιότητες, καλό θα ήταν να πάρεις συμβουλές από ανθρώπους και εταιρείες που ασχολούνται με υπηρεσίες Digital Marketing.
Με τη σωστή καθοδήγηση από Digital Marketing Agencies όπως η 3ds, μπορείς να αναθέσεις την προώθηση της ιστοσελίδας σου στους ειδικούς ώστε να έχεις πραγματικές πιθανότητες να βγαίνεις πρώτος στο Google, χωρίς να ξοδεύεις άσκοπα τα χρήματά σου.
Είναι κρίμα να μην έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα λόγω έλλειψης γνώσεων ή κακής διαχείρισης budget. Αν δεν γνωρίζεις γιατί δεν εμφανίζεται το site σου στο Google, μην αγχώνεσαι!
Ζήτησε βοήθεια από τους ειδικούς και άφησε τους επαγγελματίες του SEO να σου δείξουν πώς να βγαίνει η σελίδα σου πρώτη στο Google!
Συχνές ερωτήσεις
Πόσο καιρό θα μου πάρει να βγω στην πρώτη σελίδα του Google;
Δυστυχώς, δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη απάντηση εδώ. Ο χρόνος εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως ο ανταγωνισμός, η ποιότητα του περιεχομένου, τα τεχνικά χαρακτηριστικά της σελίδας, τα backlinks, το πόσο παλιό είναι ένα site κ.α. Μπορεί να πάρει ώρες, μέρες ή και μήνες! Ο μόνος τρόπος να το καταφέρεις είναι να ακολουθείς τα best practices και να μην χρησιμοποιείς black hat τεχνικές που σου προτείνουν επιτήδειοι.
Τι θα κερδίσω αν βγω στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης;
Η εμφάνιση στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης της Google προσφέρει πολλά οφέλη, όπως:
- Αυξημένη επισκεψιμότητα: Περισσότεροι χρήστες θα μπουν στο site σου.
- Βελτιωμένη αναγνωρισιμότητα: Το brand σου θα γίνει πιο γνωστό.
- Αύξηση πωλήσεων: Περισσότεροι επισκέπτες = περισσότερες αγορές.
- Ενίσχυση της αξιοπιστίας: Το να εμφανίζεσαι ψηλά θεωρείται ένδειξη εγκυρότητας.
- Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Θα ξεχωρίσεις από τους ανταγωνιστές.
Υπάρχουν άλλοι τρόποι να βγω πρώτος στο Google εκτός από το SEO;
Τα Google Ads σου επιτρέπουν να εμφανίζεσαι στις πρώτες θέσεις επί πληρωμή. Είναι ένας γρήγορος τρόπος προώθησης αλλά και πιο δαπανηρός, αφού χρεώνεσαι για κάθε κλικ που θα κάνει ο χρήστης στη διαφήμιση.