BACK TO
TOP

START A PROJECT

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
Πέμπτη, 29 Οκτώβριος 2020

Google Analytics 4 – Το νέο εργαλείο ανάλυσης δεδομένων της Google

Google Analytics 4 – Το νέο εργαλείο ανάλυσης δεδομένων της Google

Στη σύγχρονη εποχή, χιλιάδες επιχειρήσεις που έχουν μετακινηθεί και στην ecommerce αγορά, βασίζονται ιδιαίτερα στο Google Analytics. Η δυνατότητά αυτού του εργαλείου να συγκεντρώνει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με τους επισκέπτες ενός website, έχει συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση των δράσεων των marketers αλλά και στην αξιολόγηση της απόδοσης επένδυσης (ROI – Return of Investment).

Με τα νέα δεδομένα που επέφερε στην καθημερινότητά μας η εμφάνιση του COVID – 19, παρατηρήθηκαν σημαντικές αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται η στροφή και συχνότερη επίσκεψη σε eshops, η προτίμηση σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, καθώς και η προτίμηση αναζήτησης από διαφορετικά μέσα εκτός των desktop συσκευών τους, όπως smartphones, tablets κ.α.

Για να προλάβει τις εξελίξεις και τα νέα δεδομένα, η Google έκανε γνωστή τη νέα έκδοση του Google Analytics στο ευρύ κοινό, η οποία πλέον διαθέτει «machine learning (μηχανική εκμάθηση) στον πυρήνα της», ώστε να παρέχει χρήσιμες πληροφορίες που θα συμβάλουν στην πλήρη κατανόηση των πελατών και κάθε νέου trend που θα εμφανίζεται.

Όπως αναφέρει και η Google στην επίσημη ανακοίνωσή της, «Η νέα έκδοση του Google Analytics, σχεδιασμένη στη βάση του App + Web Property και με ενσωματωμένο machine learning, έχει ως στόχο να σε βοηθήσει να αποκτήσεις μακροπρόθεσμα καλύτερο ROI».

 

Google Analytics 4

Νέες πληροφορίες και προβλέψεις με την υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης

Μια από τις νέες δυνατότητες που προσφέρει το Google Analytics 4 στους marketers, είναι η δυνατότητα πρόβλεψης και ειδοποίησης για νέες τάσεις και προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού. Ένα παράδειγμα αποτελεί η χρήση data για την αναγνώριση αυξανόμενης προτίμησης σε συγκεκριμένα προϊόντα, η οποία στη συνέχεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για βελτίωση κάθε καμπάνιας.

Ανάμεσα στις νέες δυνατότητες, η νέα έκδοση του Google Analytics θα μπορεί να υπολογίσει και να προβλέψει διάφορα συγκεντρωτικά ποσοστά και αποτελέσματα, όπως τα δυνητικά έσοδα που δύναται να αποφέρει μια καθορισμένη ομάδα πελατών για μια επιχείρηση, καθώς και τα ποσοστά μετατόπισης (churn rates). Με βάση αυτά τα στοιχεία, οι marketers των επιχειρήσεων θα μπορούν να δημιουργήσουν προσαρμοσμένα κοινά για να προσεγγίσουν ομάδες πελατών ακόμα υψηλότερης αξίας.

Αμεσότερη σύνδεση με τα υπόλοιπα «προϊόντα» της Google

Ανάμεσα στα νέα χαρακτηριστικά του Google Analytics, μπορεί να συμπεριληφθεί και η βαθύτερη ενσωμάτωση με το Google Ads. Με τη νέα έκδοση, ο χρήστης μπορεί να δημιουργήσει διάφορα είδη κοινού και να προσεγγίσει πελάτες με πιο σχετικές, χρήσιμες και ενδιαφέρουσες καμπάνιες, οι οποίες θα συμβάλλουν καθοριστικά στην αλληλεπίδραση με την επιχείρηση.

Η σύνδεση του Google Analytics 4 με το Google Ads σου επιτρέπει να βελτιστοποιήσεις τις ενέργειες που έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους πελάτες σου, ανεξάρτητα από το πώς αλληλοεπιδρούν με το brand σου.

Ακόμη, το Google Analytics μπορεί να μετράει τώρα τις αλληλεπιδράσεις στο διαδίκτυο και τις εφαρμογές, όπως τις μετατροπές (revenues) από engaged προβολές στο YouTube που πραγματοποιούνται εντός του mobile application όσο και στον ιστό.

Τέλος, μπορεί να καταγράψει κάθε μετατροπή που πραγματοποιείται στα κανάλια της Google αλλά και μη, όπως το Google Search, κοινωνικά δίκτυα και email, ώστε να μπορείς να κατανοήσεις καλύτερα τον συνδυασμό των αποτελεσμάτων από όλες τις marketing δράσεις σου.

Πληρέστερη κατανόηση του τρόπου αλληλεπίδρασης με το κοινό

Με τη νέα έκδοση του Google Analytics, η κατακερματισμένη μέτρηση των δεδομένων ανά συσκευή και πλατφόρμα, οργανώνεται μέσα από μια πιο πελατοκεντρική προσέγγιση. Για ακόμη μια φορά, οι νέες αλλαγές στοχεύουν στο να δώσουν στους marketers και επιχειρηματίες μια πληρέστερη εικόνα για το πώς οι πελάτες αλληλοεπιδρούν με την επιχείρηση.

Μέσω της χρήσης εξατομικευμένων διαφημίσεων, μπορούν να έχουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη του τρόπου με τον οποίο οι χρήστες και δυνητικοί πελάτες έρχονται σε επαφή με ένα digital brand. Για παράδειγμα, οι επιχειρηματίες και οι marketers μπορούν να δουν αν οι χρήστες ανακάλυψαν την εταιρεία τους πρώτη φορά μέσα από μια διαφήμιση, αν προχώρησαν σε εγκατάσταση πιθανής εφαρμογής τους και αν ολοκλήρωσαν κάποια αγορά μέσω αυτής.

Έτσι, σε βάθος χρόνου, θα υπάρχει μεγαλύτερη κατανόηση της κινητικότητας κάθε πελάτη – από την απόκτηση στη μετατροπή και τη διατήρηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η δυνατότητα θέασης των καναλιών που προσελκύουν μεγάλο μέρος των χρηστών, το σύνολο των οποίων μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για να γίνει ευκολότερη η κατανόηση κάθε ενέργειας που πραγματοποιείται.

Ανανεωμένη προσέγγιση στη διαχείριση των πληροφοριών

Κάθε marketer μπορεί πλέον να επιλέγει πότε να χρησιμοποιήσει δεδομένα πελατών για τη βελτιστοποίηση κάθε καμπάνιας ή διαφήμισής του και πότε να περιορίσει τη χρήση δεδομένων σε απλή μέτρηση. Να σημειωθεί ότι αυτές οι επιλογές μπορούν να βοηθήσουν στην αμεσότερη ανταπόκριση στις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών και σε ένα πιθανό τεχνολογικό μέλλον, όπου τα cookies θα είναι εμφανώς λιγότερα.

Όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση της Google «θα χρησιμοποιείται μια ευέλικτη προσέγγιση στη μέτρηση και στο μέλλον θα περιλαμβάνεται μια μοντελοποίηση για να καλύψει τα κενά όπου τα δεδομένα ενδέχεται να είναι ελλιπή». Έτσι θα υπάρχει μια εικόνα που θα βασίζεται στις πιθανότητες χωρίς να παρεκκλίνει υπερβολικά από την πραγματικότητα που θα αντιμετωπίζεις!

 

google analytics 4 reporting

 

Τι επιφυλάσσει το μέλλον για το Google Analytics;

Η νέα έκδοση του Google Analytics έχει ενσωματωθεί ως προεπιλογή σε νέους λογαριασμούς. Προκειμένου να παραμείνεις ενημερωμένος με μελλοντικές βελτιώσεις στο Google Analytics, η Google συνιστά τη δημιουργία ενός Google Analytics 4 property (η παλιότερη έκδοση αναφέρεται ως App + Web property) σε συνδυασμό με τους υπάρχοντες λογαριασμούς σου.

Αυτό θα σου επιτρέψει να αρχίσεις να συλλέγεις δεδομένα και να επωφελείσαι από τις τελευταίες καινοτομίες και updates, όποτε γίνονται διαθέσιμες, διατηρώντας την τρέχουσα εφαρμογή σου ανέπαφη.