Google Ads: Τι είναι & πώς λειτουργούν;
Σίγουρα έχεις ακούσει για τις διαφημίσεις στο Google!
Βάζουμε στοίχημα ότι κι εσύ έχεις δει (και πιθανώς έχεις κλικάρει) μια διαφήμιση Google – όπως, άλλωστε, και οι δυνητικοί πελάτες σου.
Εάν λοιπόν σκέφτεσαι να επενδύσεις χρήματα σε διαφημίσεις για να προσεγγίσεις το κοινό-στόχο σου, καλύτερα να τα ξοδέψεις κάπου που αξίζει.
Κάπου με περισσότερους από 2,9 δισεκατομμύρια επισκέπτες τον μήνα και 63.000 αναζητήσεις το δευτερόλεπτο.
Κάπου σαν το Google.
Όπως πολύ καλά θα κατάλαβες, το άρθρο αυτό είναι αφιερωμένο στα Google Ads!
Συνέχισε να διαβάζεις και μάθε:
- τι είναι τα Google Ads
- πώς λειτουργούν οι διαφημίσεις στο Google
- πόσο κοστίζουν
- ποιοι τύποι καμπάνιας υπάρχουν κ.α.
Ας ξεκινήσουμε!
Google Ads – Τι είναι η διαφήμιση στο Google με απλά λόγια;
Τα Google Ads είναι ένας τύπος διαφήμισης που λειτουργεί με τη μορφή δημοπρασίας.
Ουσιαστικά, το Google διαθέτει περιορισμένο αριθμό θέσεων για διαφημίσεις, που σημαίνει ότι πρέπει να… αναμετρηθείς με τους ανταγωνιστές σου για να εμφανιστεί η διαφήμισή σου.
Εφόσον εμφανιστείς, θα πληρώνεις το «αντίτιμο» κάθε φορά που ένας πιθανός πελάτης κάνει κλικ στη διαφήμιση.
Αυτό το ήξερες; Ο συγκεκριμένος τύπος διαφήμισης στο Google ονομάζεται και Performance Marketing, γιατί στηριζόμαστε στην Απόδοση των διαφημίσεων για να κάνουμε αλλαγές στις καμπάνιες μας.
Οι Google διαφημίσεις ονομάζονται επίσης και PPC, που βγαίνει από τα αρχικά του Pay-Per-Click, δηλαδή Πληρωμή Ανά Κλικ.
Ανάλογα με τον τύπο καμπάνιας Google Ads που χρησιμοποιείς, μπορείς να πετύχεις διάφορους στόχους:
- να ενισχύσεις την επισκεψιμότητα του site σου
- να αυξήσεις τις πωλήσεις σου
- να λάβεις περισσότερα τηλεφωνήματα για πληροφορίες και παραγγελίες
- ακόμα και να αυξήσεις τις επισκέψεις στο φυσικό σου κατάστημα
Μέσα από τη διαφήμιση στο Google, η επιχείρησή σου εμφανίζεται στη σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης (τα γνωστά SERPs) τη στιγμή που οι πιθανοί πελάτες σου αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες σαν τις δικές σου!
Με αυτόν τον τρόπο προσεγγίζεις το ιδανικό κοινό-στόχο, την σωστή στιγμή.
Google Ads – Πώς λειτουργούν τέλος πάντων οι διαφημίσεις;
Για να δώσουμε μια γενική εικόνα πριν περάσουμε στις λεπτομέρειες, η διαφήμιση Google Ads λειτουργεί σαν μια δημοπρασία.
Ο διαφημιζόμενος (δηλαδή εσύ) υποβάλλει προσφορές για λέξεις-κλειδιά και οι «νικητές» της δημοπρασίας τοποθετούνται στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Σημείωση: Η λέξη νικητής μπαίνει εντός εισαγωγικών γιατί είναι… σχετική.
Παράδειγμα #1: τρέχεις διαφήμιση για τη λέξη-κλειδί «δερμάτινες γυναικείες τσάντες». Είσαι πρώτο αποτέλεσμα, ο χρήστης βλέπει τη διαφήμιση σου, την κλικάρει, μεταφέρεται στο eshop σου και αγοράζει.
Παράδειγμα #2: Κάνεις όλα τα βήματα σωστά, ο χρήστης καταλήγει στο eshop σου, αλλά δεν αγοράζει. Μήπως κάτι δεν πάει καλά;
Διάβασε τον αναλυτικό οδηγό της 3ds και μάθε γιατί το eshop σου δεν πουλάει, αλλά και πώς να το διορθώσεις!
Αφού λοιπόν επιλέξεις τις λέξεις κλειδιά που σε ενδιαφέρουν, δημιουργήσεις όλα τα απαραίτητα Ad Sets και ορίσεις το budget σου αλλά και το ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις ανά κλικ, το Google τα ελέγχει και καταλήγει σε συμπεράσματα.
Αν η τελική σου βαθμολογία είναι καλύτερη από των ανταγωνιστών, εμφανίζεσαι πιο ψηλά.
Προσοχή: Δε σημαίνει πως όποιος δίνει τα περισσότερα, βγαίνει ψηλότερα. Το Quality Score προκύπτει από πολλούς παράγοντες!
Πώς κάνω διαφήμιση στο Google;
Για να κάνεις μια πετυχημένη διαφήμιση στο Google που θα προσελκύσει τους μελλοντικούς σου πελάτες, είναι καλό να έχεις από την αρχή κάποιο πλάνο. Μερικές συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις είναι:
- Να κατανοήσεις τις ανάγκες της επιχείρησης σου και τις ευκαιρίες που υπάρχουν.
- Να κάνεις έρευνα για τον ανταγωνισμό.
- Να κάνεις έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά που μπορείς να χρησιμοποιήσεις.
- Να δημιουργήσεις και να παρακολουθείς διαρκώς την καμπάνια σου.
Έχε κατά νου ότι κάθε πελάτης είναι διαφορετικός οπότε είναι σημαντικό η έρευνα που κάνεις και η στρατηγική που ακολουθείς να αξιοποιεί κάθε ευκαιρία που υπάρχει.
Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Google προωθεί όλο και περισσότερο τη χρήση AI (τεχνητή νοημοσύνη), προσπαθώντας να αυτοματοποιήσει τις διαδικασίες και τη στόχευση. Δυστυχώς, αυτό δεν έχει πάντα τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς ο αλγόριθμος δεν είναι αρκετά εκπαιδευμένος, ειδικά στα Ελληνικά.
Η υπερβολική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα, αφού ενδέχεται να οδηγήσει σε λανθασμένη πληροφόρηση και κακή εκπαίδευση των αλγορίθμων.
Pro tip: Ο ανθρώπινος παράγοντας και η πραγματική κατανόηση του κοινού και των στόχων μιας επιχείρησης θα συνεχίζει να παίζει τον πιο σημαντικό ρόλο στις διαφημίσεις Google.
Google Ads – κόστος & απαραίτητο budget
Το κόστος των Google Ads ποικίλλει.
Μπορεί να κυμαίνεται από μερικά λεπτά ανά κλικ έως και δεκάδες, ακόμα και εκατοντάδες σε σπάνιες περιπτώσεις, ευρώ!
Αυτό το ήξερες; Το πιο υψηλό μέσο κόστος σε κλάδο έχει καταγραφεί στην Αμερική και αφορά αυτόν των ασφαλίσεων – ξεπερνάει τα 50$ ανά κλικ! Υπάρχουν αναζητήσεις που ξεπερνούν και τα 800$ ανά κλικ!!
Δες μερικούς παράγοντες που επηρεάζουν το κόστος ανά κλικ:
- Η ανταγωνιστικότητα των keywords
- Η ανταγωνιστικότητα του κλάδου
- Η γεωγραφική σου θέση
- Η ποιότητα των διαφημιστικών σου καμπανιών ιστορικά
- Το κατά πόσο SEO βελτιστοποιημένη είναι η landing page στην οποία καταλήγει η διαφήμιση
Επιπλέον, ανεξάρτητα από το μέγεθος της επιχείρησης ή τους διαθέσιμους πόρους, μπορείς να προσαρμόσεις τις διαφημίσεις ανάλογα με τον προϋπολογισμό σου.
Η πλατφόρμα των Google Ads σου επιτρέπει να βάλεις όριο στο spend και να παραμείνεις εντός του μηνιαίου budget σου ή ακόμη και να σταματήσεις προσωρινά ή οριστικά τις δαπάνες διαφήμισης ανά πάσα στιγμή.
Τώρα, σε ένα άλλο κρίσιμο ερώτημα: Είναι τα Google Ads αποτελεσματικά; Και, αν ναι, πώς διαφημίζομαι στο Google;
Έλα να δούμε 5 βασικούς τρόπους διαφήμισης στο Google και κατά πόσο αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα!
Διαφημίσεις στο Google; 7 τύποι διαφήμισης που αξίζει να γνωρίζεις
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου, η διαφήμιση Google ανήκει μεν στους πιο διαδεδομένους τρόπους digital marketing, δεν είναι, όμως, μόνο ένα μόνο πράγμα.
Το να στήσεις μια καμπάνια και να την αφήσεις να τρέχει στον αυτόματο πιλότο μάλλον δεν θα σου αποφέρει κανένα απολύτως αποτέλεσμα, ειδικά αν στον κλάδο σου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Αντίθετα, θα καταλήξεις να πληρώνεις για clicks και impressions χωρίς να βλέπεις κέρδος στο eshop σου.
Για να μην ξοδεύεις άσκοπα τα χρήματά σου κάνοντας πειράματα, επίλεξε να συνεργαστείς με μία εταιρεία digital marketing που ξέρει τι κάνει, με εξειδικευμένο τμήμα Performance που ασχολείται αποκλειστικά με διαφημίσεις, όπως η 3ds!
Για να έχεις μια καλύτερη ιδέα των διαθέσιμων επιλογών, συγκεντρώσαμε για εσένα 7 τρόπους διαφήμισης στο Google που πρέπει να γνωρίζεις ώστε να καταλάβεις πού και πότε χρησιμοποιούμε τον καθένα για να φέρουμε την επιχείρησή σου στην κορυφή!
Google Search Ads – Μία καμπάνια για να είσαι εκεί που ψάχνουν οι πελάτες σου
Οι Διαφημίσεις Αναζήτησης είναι διαφημίσεις που βασίζονται σε κείμενο και οι οποίες εμφανίζονται στις σελίδες αποτελεσμάτων του Google.
Το πλεονέκτημα των Google Search Campaigns είναι ότι προβάλλονται εκεί που ψάχνουν οι χρήστες – στο Google. Διαθέτουν την ένδειξη Ad / Διαφ. ή Χορηγούμενο / Sponsored και βρίσκονται στην κορυφή της σελίδας.
Hint: Για τους χρήστες που είναι κοντά στο να ολοκληρώσουν μια αγορά, οι Διαφημίσεις Αναζήτησης λαμβάνουν το 65% των κλικ!
Performance Max – Μία καμπάνια για την καλύτερη δυνατή απόδοση
Οι καμπάνιες μέγιστης απόδοσης, γνωστές και ως PMax ανήκουν στις πιο πρόσφατες του Google και θεωρούνται από τις πιο διαδεδομένες πλέον. Πρόσφατα, μάλιστα, αντικατέστησαν πλήρως τις Smart Shopping και τις Smart Local!
Πρόκειται για μια αλγοριθμική προσέγγιση, όπου η Google συγκεντρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία σε ένα σημείο και μετά αποφασίζει πώς να τα «σερβίρει» στο κατάλληλο κοινό, όπου κι αν αυτό βρίσκεται – στο Google Maps, στο YouTube και αλλού!
Αν ακόμα δεν έχεις δημιουργήσει/βελτιστοποιήσει το Google Business Profile σου, τώρα είναι μια καλή ευκαιρία να το κάνεις για να τρέξεις Performance Local Max διαφημίσεις!
Διάβασε επίσης: Διάβασε τι είναι οι Performance Max Campaigns και γιατί είναι σημαντικές!
Google Display Ads – Μια καμπάνια για να είσαι εκεί που συχνάζουν οι πελάτες σου
Οι Διαφημίσεις Προβολής είναι ένα ακόμα δυνατό χαρτί στα χέρια του Google.
Μέσα από το Δίκτυο Προβολής Google (Google Display Network – GDN), προβάλλονται διαφημίσεις σε μορφή εικόνας και βίντεο σε υποψήφιους και υπάρχοντες πελάτες σου.
Το όφελος εδώ προκύπτει από το γεγονός ότι οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε στοχευμένο κοινό, που ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του ιδανικού σου πελάτη (ICP).
Χρησιμοποιούνται για να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησής σου (awareness) αλλά και να στοχεύσεις remarketing κοινό – δηλαδή χρήστες που επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου και θέλεις να επαναπροσεγγίσεις!
Hint: Οι Διαφημίσεις Προβολής αποφέρουν 180 εκατομμύρια εμφανίσεις (impressions) κάθε μήνα!
Μπορεί να σε ενδιαφέρει: Προώθηση eshop - Πώς να διαφημίσω το eshop μου;
Google Shopping Ads – Μια καμπάνια για να είσαι εκεί που αγοράζουν οι πελάτες σου
Όταν ο λόγος που γκουγκλάρει κάτι ο χρήστης είναι για να αγοράσει, τότε οι Καμπάνιες Αγορών είναι οι ιδανικές.
Αυτός ο τύπος διαφήμισης Google αφορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα και εμφανίζει κατευθείαν το προϊόν στην κορυφή των αποτελεσμάτων.
Οι διαφημίσεις αυτές περιλαμβάνουν λεπτομερείς πληροφορίες για τα προϊόντα, όπως τιμές και εικόνες. Εδώ, αντί να προωθήσεις γενικά το brand σου, διαφημίζεις ένα συγκεκριμένο προϊόν.
Hint: Οι Καμπάνιες Αγορών έχουν αποδεδειγμένα 30% υψηλότερα ποσοστά μετατροπών (conversions) από τις Διαφημίσεις Αναζήτησης!
Video Ads – Μια καμπάνια για να είσαι εκεί που διασκεδάζουν οι πελάτες σου
Οι διαφημίσεις video αφορούν το YouTube – που είναι κι αυτό μέρος του Google!
Εδώ ήχος και εικόνα είναι στη διάθεσή σου για να κεντρίσεις το ενδιαφέρον του κοινού σου. Οι διαφημίσεις αυτές προβάλλονται είτε πριν είτε κατά τη διάρκεια των βίντεο και μπορούν επίσης να είναι με ή χωρίς δυνατότητας παράβλεψης (skip ad).
Hint: Το 43% των πελατών αγοράζει κάτι που έχει δει σε μια διαφήμιση στο YouTube!
Demand Gen Ads – Μια καμπάνια για καλύτερο branding
Με τις Demand Gen διαφημίσεις έχεις στη διάθεσή σου διάφορους τύπους διαφήμισης – βίντεο μικρής διάρκειας, καρουζέλ κ.α. – όλα σε μία μόνο καμπάνια.
Παλιότερα γνωστές και ως Discovery, οι καμπάνιες Demand Gen χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για την εύρεση leads και όχι τόσο στο e-commerce, ενώ αποτελούν και εξαιρετικό εργαλείο για την αύξηση του brand awareness.
Hint: Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται στο Discovery του τηλεφώνου σου, στο YouTube και αλλού.
Smart Ads – Μια καμπάνια για τη βέλτιστη εμπειρία του χρήστη
Οι Smart Ads χρησιμοποιούν τεχνολογία και δεδομένα για να προσαρμόζουν τα διαφημιστικά μηνύματα στους χρήστες. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η απόδοση και η αποτελεσματικότητα των διαφημίσεών σου, καθώς αυτές προσαρμόζονται σε κάθε χρήστη και μπορούν αν εμφανιστούν σας Search ή σας Local Ads (δηλαδή στους χάρτες του Google).
Τα δεδομένα που αξιοποιούν οι συγκεκριμένες διαφημίσεις για να προσαρμοστούν σε κάθε χρήστη είναι οι προτιμήσεις, οι αναζητήσεις, ο τρόπος που χρησιμοποιεί το διαδίκτυο και άλλα δημογραφικά στοιχεία.
Ads Transparency – Εμπιστοσύνη & διαφάνεια στις διαφημίσεις του Google
Το 2023, το Google ξεκίνησε το πρόγραμμα Ads Transparency, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να έχουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις διαφημίσεις που βλέπουν – παρόμοιο με το Ad Library της Meta που κάνει το ίδιο για τις διαφημίσεις στο Facebook.
Ποιες είναι όμως οι πληροφορίες που μπορούν να δουν οι χρήστες;
Μπορούν να δουν τα στοιχεία του διαφημιζόμενου, όπως το όνομα και την τοποθεσία του. Επιπλέον, μπορούν να δουν προηγούμενα Google Ads από τον ίδιο διαφημιζόμενο, καθώς και την τελευταία ημέρα προβολής μιας διαφήμισης.
Με αυτόν τον τρόπο, οι χρήστες έχουν μια καλύτερη εικόνα για την αξιοπιστία και την ασφάλεια που παρέχουν οι διαφημίσεις που βλέπουν.
Σημείωση: Το ήξερες ότι το 2022, το Google αφαίρεσε 5,2 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίαζαν τη πολιτική του;
Αν έφτασες μέχρι εδώ, συγχαρητήρια!
Τώρα ξέρεις τις πιο σημαντικές πληροφορίες για τα Google Ads – τι είναι, πώς λειτουργούν αλλά και ποιοι τρόποι διαφήμισης υπάρχουν στην πλατφόρμα!
Αν προτιμάς να εμπιστευθείς τους ειδικούς για να σου φέρουν τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα με το χαμηλότερο δυνατό κόστος, είμαστε εδώ για σένα!
Επικοινώνησε σήμερα με το τμήμα Digital Marketing της 3ds, άσε μας να κάνουμε τα μαγικά μας και απόλαυσε τα αποτελέσματα!